פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 2004, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
לפני עשר שנים זה כבר התחיל, אבל רק מעטים ידעו שהשיווק עובר לאינטרנט. לכן המשכנו כולנו לעסוק בשרשרת של שיווק ופרסום והיה לנו טוב: מה שאתה לא יודע, לא מציק לך. אבל עכשיו הסתיים העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, וכולנו כבר שמענו על כך ש''כולם עושים המון כסף באינטרנט'' אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי בנושא רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם להכנס ולהתקדם לעולם החדש של השיווק. אבל, אני מעדיף שקודם כל תקראו על נושא המאמר עצמו ורק אחר תלחצו על הלינק (לכן הכתובת כאן לא מופיעה כלינק, אלא רק למטה במשבצת). תעשו כך, ותקבלו גם את הספר וגם עוד כמה הפתעות מעניינות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
שיווק בעזרת השם: דילמות בבחירת שם לעסק
חבר שאל אותי לגבי השם העיסקי שבחר לחברה שבבעלותו. מתאים? לא מתאים? תלוי, אמרתי לו. אם יש לך מספיק זמן וכסף, אתה יכול להצליח אפילו עם שם משונה כמו זוגלובק... אבל אם אין לך מספיק זמן וכסף, עדיף שתהיה רלוונטי ותספר ללקוח במילה אחת גנרית או מקסימום שתיים, מי אתה ומה אתה מוכר.
הבנתי, ענה לי החבר, אבל, כמה זמן וכמה כסף אני צריך?
גם כאן יש נוסחה עקרונית פשוטה: או מליון שקל ושנתיים, או שני מליון שקל ושנה...
אבל שוב, אם אין לך, לך על הגנריקה. אם למשל אתה מוכר נעליים ואין לך הברקה קריאטיבית, תכתוב "משה נעליים". כך לפחות ידעו שאתה מוכר נעליים ושיש בן אדם מאחורי העסק.
עידן האינטרנט הכניס לתחום השמות קיצורי דרך בשילובים מעניינים. קחו לדוגמא שם כמו zer4u.co.il. ב"מילה" אחת יש סיפור שלם ורלוונטי: גם זר פרחים, גם תחכום עדכני של משחק מילים דו לשוני תוך שילוב אותיות ומספרים, גם מסר מתקדם של מסחר באינטרנט וגם הפנייה ברורה לכתובת בה ניתן לצפות במוצרים ובמחירים ולהזמין מיידית דרך הרשת.
אבל בכל מקרה, במחשבה קדימה, עדיף להתרחק מהשמות הגנריים. אם בעתיד צפויה לך הצלחה, אתה חייב לחשוב מראש על בידול. שם גנרי אינו ניתן להגנה, וכל משה יכול לפתוח חנות נעליים בשם דומה, ולגזול את השקעתך במותג, אפילו אם יטען שהחנות היא על שם אח של סבתא שלו ששמו האמצעי היה משה.
לפני עשר שנים זה כבר התחיל, אבל רק מעטים ידעו שהשיווק עובר לאינטרנט. לכן המשכנו כולנו לעסוק בשרשרת של שיווק ופרסום והיה לנו טוב: מה שאתה לא יודע, לא מציק לך. אבל עכשיו הסתיים העשור הראשון של המאה העשרים ואחת, וכולנו כבר שמענו על כך ש''כולם עושים המון כסף באינטרנט'' אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי בנושא רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם להכנס ולהתקדם לעולם החדש של השיווק. אבל, אני מעדיף שקודם כל תקראו על נושא המאמר עצמו ורק אחר תלחצו על הלינק (לכן הכתובת כאן לא מופיעה כלינק, אלא רק למטה במשבצת). תעשו כך, ותקבלו גם את הספר וגם עוד כמה הפתעות מעניינות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
שיווק בעזרת השם: דילמות בבחירת שם לעסק
חבר שאל אותי לגבי השם העיסקי שבחר לחברה שבבעלותו. מתאים? לא מתאים? תלוי, אמרתי לו. אם יש לך מספיק זמן וכסף, אתה יכול להצליח אפילו עם שם משונה כמו זוגלובק... אבל אם אין לך מספיק זמן וכסף, עדיף שתהיה רלוונטי ותספר ללקוח במילה אחת גנרית או מקסימום שתיים, מי אתה ומה אתה מוכר.
הבנתי, ענה לי החבר, אבל, כמה זמן וכמה כסף אני צריך?
גם כאן יש נוסחה עקרונית פשוטה: או מליון שקל ושנתיים, או שני מליון שקל ושנה...
אבל שוב, אם אין לך, לך על הגנריקה. אם למשל אתה מוכר נעליים ואין לך הברקה קריאטיבית, תכתוב "משה נעליים". כך לפחות ידעו שאתה מוכר נעליים ושיש בן אדם מאחורי העסק.
עידן האינטרנט הכניס לתחום השמות קיצורי דרך בשילובים מעניינים. קחו לדוגמא שם כמו zer4u.co.il. ב"מילה" אחת יש סיפור שלם ורלוונטי: גם זר פרחים, גם תחכום עדכני של משחק מילים דו לשוני תוך שילוב אותיות ומספרים, גם מסר מתקדם של מסחר באינטרנט וגם הפנייה ברורה לכתובת בה ניתן לצפות במוצרים ובמחירים ולהזמין מיידית דרך הרשת.
אבל בכל מקרה, במחשבה קדימה, עדיף להתרחק מהשמות הגנריים. אם בעתיד צפויה לך הצלחה, אתה חייב לחשוב מראש על בידול. שם גנרי אינו ניתן להגנה, וכל משה יכול לפתוח חנות נעליים בשם דומה, ולגזול את השקעתך במותג, אפילו אם יטען שהחנות היא על שם אח של סבתא שלו ששמו האמצעי היה משה.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.